Тренінг з примирення в управлінні спільною історичною спадщиною в Умані

14  листопада 2019 р. в Умані відбувся другий тренінг з розробки інклюзивних підходів та практик примирення в управлінні спільною спадщиною в Умані.
 
Темою є “Монументальні простори пам’яті: місця пам’яті, зустрічі, (не)порозуміння”. Цей тренінг присвячено тому, яку роль відіграють монументи у місті в ХХ-ХХІ ст. Аби сформувати навички критичного аналізу монументів, учасники разом з спеціалістами та тренерами спробували спільно шукати відповіді на запитання: які владні стосунки та ієрархії стоять за створенням монументів; якою може бути форма сучасного монумента і як вона співвідноситься із його змістом; як різні аудиторії взаємодіють з монументами, присвоюють і переосмислюють їх; як зробити монумент місцем зустрічі, діалогу та життя, а не місцем пропаганди та владних ритуалів. Особлива увага була зосереджена на практичних рішеннях щодо конфліктних, “небажаних” чи неоднозначних монументів: знести, музеєфікувати, змінити контекст, не помічати чи використати для початку діалогу між конфліктуючими групами? Ці теми та питання розглядалися на прикладах кращих практик, а також на місцевих уманських прикладах комемораційних місць та пам’ятників.
Учасниками тренінгу були управлінці Уманської міської ради в галузі культури, туризму та інфраструктури, менеджери культури, журналісти, екскурсоводи, музейні працівники, краєзнавці та історики, вчителі, представники місцевого бізнесу та громадських. організацій, які працює з об’єктами спадщини.
Тренінги з розробки інклюзивних підходів та практик примирення в управлінні спільною культурною спадщиною в Умані є частиною дворічного проекту “ReHerit: спільна відповідальність за спільну спадщину”. Тренінги мають завдання обговорити та розпрацювати найскладніші та найважливіші приклади спільної спадщини міста, визначити найпроблемніші зони, запропонувати ефективні механізми вирішення конфліктних ситуацій та підходи управління спадщиною, які базуються на цінностях розмаїття, толерантності та спільного нового  використання.